niedziela, 24 maja 2020

PRZEKROCZENIE GRANICY I KWARANTANNA

Po prawie trzech tygodniach pobytu za granicą zdecydowałam się w końcu na powrót. Wyjeżdżając z Polski brałam pod uwagę fakt, iż będzie mnie czekać kwarantanna. Niemniej jednak sprawdzając wiadomości, miałam nadzieję, że kwarantanna zostanie zniesiona😀
Zniesiono, ale nie dla wszystkich. W momencie, jak ja przekraczałam granicę (znowu w Jędrzychowicach), z kwarantanny zwolnione były osoby pracujące za granicą. Nie tylko ze strefy przygranicznej, ale pracujące na terenie Niemiec w  ogóle. 
Mój wyjazd był turystyczny, więc wiadomo!
Zmierzono mi temperaturę, a następnie musiałam wypełnić deklaracje dotyczące miejsca kwarantanny. Dostałam polecenie wgrania na telefon aplikacji "kwarantanna" z lokalizacją i włączonym internetem.
Oprócz polecenia wykonywania zadań przez aplikację, osoba na kwarantannie kontrolowana jest wyrywkowo przez policję i/lub żandarmerię wojskową. 
Kwarantanna jest 14-dniowa plus pierwszy dzień, który nie jest wliczany.
W 12-tym dniu kwarantanny można starać się o wykonanie testu na koronawirusa, który jest bezpłatny.
Już jesteśmy po testach. Piszę "my", bo kwarantanną objęto również moje dzieci. Takie są zasady.Teraz czekamy na wyniki i ostatni dzień kwarantanny😷😷😷

0 Comments:

Post a Comment